Reklamační řád
1. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád společnosti Dina Rosinová, se sídlem Ke Šmejkalce 11, 251 65 Turkovice u Ondřejova, IČO: 87501911, e-mail: info@rozindesign.cz, telefonní číslo: +420 605 711 802, (dále jen „prodávající“) upravuje postup při uplatňování práv z vadného plnění (reklamací) na zboží zakoupené prostřednictvím e-shopu www.rozindesign.cz.
2. Právo na reklamaci
Kupující má právo uplatnit reklamaci na zboží, které vykazuje vady, jež se projeví v záruční době. Reklamační doba činí 24 měsíců od převzetí zboží, pokud není na výrobku uvedeno jinak. Reklamaci lze uplatnit u prodávajícího prostřednictvím následujících kontaktů:
-
Písemně na adresu: Ke Šmejkalce 11, 251 65 Turkovice u Ondřejova
-
E-mailem na: info@rozindesign.cz
3. Podmínky pro uplatnění reklamace
Reklamace může být uznána pouze v případě, že kupující doloží:
-
Doklad o koupi (faktura nebo účtenka)
-
Popis vady a okolnosti jejího vzniku
-
Fotodokumentaci vady (pokud je to možné)
-
Vadné zboží zaslané prodávajícímu pro posouzení reklamace, pokud to povaha vady vyžaduje. Pokud je vada jednoznačně prokazatelná jiným způsobem (např. fotodokumentací), může prodávající rozhodnout, že zaslání zboží není nutné.
Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co kupující vadu zjistí.
Prodávající je povinen vystavit kupujícímu písemné potvrzení o přijetí reklamace, a to včetně data přijetí reklamace, obsahu reklamace a požadavku na způsob vyřízení.
4. Způsob vyřízení reklamace
Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. V odůvodněných případech, zejména pokud je nutné odborné posouzení, nejpozději do 30 dnů od přijetí reklamace.
Kupující má dle zákona právo na:
-
Opravu zboží
-
Výměnu zboží za nové
-
Přiměřenou slevu z kupní ceny
-
Odstoupení od smlouvy (v případě podstatné vady)
Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, prodávající uhradí náklady na dopravu při vrácení zboží. V opačném případě bude zboží zasláno zpět kupujícímu na jeho náklady.
Pokud kupující požaduje vrácení kupní ceny a reklamace je uznána, prodávající vrátí kupní cenu včetně nákladů na dodání zboží k zákazníkovi (ve výši nejlevnějšího nabízeného způsobu dopravy) stejným způsobem, jakým byla přijata, do 14 dnů od uznání reklamace.
Náklady na vrácení zboží zpět k prodávajícímu nese kupující, pokud není dohodnuto jinak.
Kupující bude o způsobu vyřízení reklamace informován elektronicky nebo písemně bezprostředně po rozhodnutí o reklamaci.
5. Výluky z odpovědnosti za vady
Reklamace se nevztahuje na vady způsobené:
-
Běžným opotřebením
-
Nesprávným používáním nebo údržbou
-
Mechanickým poškozením
-
Neodborným zásahem či úpravou
U použitého zboží lze záruční dobu zkrátit na 12 měsíců. Tato skutečnost bude kupujícímu sdělena při nákupu.
V případě opravy zboží se záruční doba neprodlužuje. Při výměně zboží za nové začíná běžet nová záruční doba.
6. Postup při reklamaci poškození při přepravě
Pokud je zboží poškozeno při přepravě, je kupující povinen ihned kontaktovat dopravce a sepsat protokol o poškození. Současně je nutné informovat prodávajícího o vzniklé situaci. Bez protokolu od dopravce nemusí být reklamace uznána.
7. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je platný od 1.1.2025 a je dostupný na webových stránkách prodávajícího www.rozindesign.cz. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu reklamačního řádu bez předchozího upozornění. Aktuální verze je vždy zveřejněna na výše uvedených stránkách.